
Data og AI går hånd i hånd
AI er under konstant udvikling, og i takt med at de nye muligheder bliver alles ejendom, er kontrol over data afgørende. Derfor har datakontrol topprioritet i Egmonts e-commerce virksomheder.
I Egmont har vores e-commerce virksomheder i Story House Egmont en samlet dataplatform med mange fordele som f.eks smartere beslutningstagning, finansielt overblik og bedre kundeservice.
Philip Eriksson, leder af Story House Egmonts e-commerce datateam, kombinerer sammen med sine kolleger i teamet data og AI for at være på forkant med konkurrenterne.
"Det, der adskiller vores virksomheder fra mange andre, er, at vi har god kontrol over vores data og bruger dem bedst muligt til at skabe bedre tilbud og bedre priser, der er skræddersyet til kunden. Kontrol med data er absolut den vigtigste ingrediens til at udnytte fordelene ved AI," siger Philp Eriksson.
For Philip Eriksson er AI en integreret del af arbejdet i Story House Egmonts e-commerce datateam.
"Vi bruger AI både fra et operationelt perspektiv og fra et kundeoplevelsesperspektiv. Hvordan skræddersyr vi f.eks. de bedst mulige tilbud til de rigtige kunder? Her bruger vi AI til at lave bedre segmentering og bedre tilbud," forklarer Phillip Eriksson.
Han forventer, at både kundeoplevelsen og den måde, kunderne interagerer med vores virksomheder på, vil blive forbedret med AI i fremtiden – både gennem chats og i søgeoplevelsen og søgbarheden på vores websider.
Han opfordrer andre til at begynde at bruge AI.
"Det bedste råd, jeg har, når det kommer til AI, er bare at komme i gang. Tænk ikke for meget over, hvor du skal begynde. Bare kom i gang og sæt tid af til at kunne udforske og afprøve,” understreger Philip Eriksson.