Kristoffer Dahy Ernst

”Det, vi ikke kan levere på kvantitet, er vi nødt til at levere på kvalitet”

I en medievirkelighed hvor digitale historier er tilgængelige nu og her, og videostrømmen på TikTok, YouTube og Instagram aldrig stopper, stiller det nye krav til vores magasiner om at vise deres berettigelse og nå læserne med meningsfulde og velskrevne historier. 

Stærke historier

Story House Egmonts klassiske danske månedsmagasiner Euroman og Gastro skal være relevante meget oftere end tidligere. Derfor udkommer det gode indhold dagligt på hjemmesiden, på sociale medier og som video, podcast eller via nyhedsbreve - ud over selvfølgelig i det traditionelle trykte magasin. 

”Euroman og Gastro er magasiner, hvor du som læser kan dykke ned i indhold, der er udvalgt af Danmarks bedste magasinredaktioner og blive oplyst og underholdt. Jeg kan godt lide at bruge betegnelsen, at man får et frikvarter fra en verden, der går meget hurtigt. Samtidig er vi bevidste om, at vi skal udvikle os digitalt. Det gør vi i den grad, både med web, SoMe og podcasts, der ruller derudaf. Og så laver vi mange fysiske events, hvor vi kommer ud af kontoret og møder læserne og lytterne,” siger Kristoffer Dany Ernst, chefredaktør for Euroman og Gastro.

Et nyt tiltag er samarbejdet med forfatter og madanmelder Martin Kongstad, der står bag den anerkendte podcast om mad, ‘Bearnaise er dyrenes konge’. Siden Radio24syv lukkede, har podcasten været hjemløs, men nu udkommer den igen i samarbejde med Euroman og Gastro. 

”Læserne vil gerne have kvalitetsindhold, der går i dybden og som tør nørde ned i nicherne. Det gør vi både på Euroman og på Gastro. Vi skriver veloplagt og bruger tid på detaljerne, der gør, at vi adskiller os fra det gennemsnitlige. Vi kan aldrig konkurrence med mængde af indhold på nettet, så det vi ikke kan levere på kvantitet, er vi nødt til at levere på kvalitet,” uddyber Kristoffer Dahy Ernst. 

Læserne honorerer redaktionens indsats, og læsertallene for både Euroman og Gastro er i fremgang. 

Flere stories