
Meget mere end et modemagasin
Vores månedsmagasin Eurowoman inspirerer kvinder, der elsker mode og kultur samtidig med at læserne præsenteres for vigtige tendenser. Derfor sætter bladet også fokus på feminisme.
”Eurowoman har altid været meget mere end et modemagasin. Vi vil rigtig gerne inspirere og udfordre og tage de samtaler ind i magasinet,” fastslår chefredaktør Anne Lose.
For magasinet er det vigtigt at sætte fokus på feminisme, fordi det er en central del af at forstå og udfordre de strukturelle normer, der påvirker vores hverdag og samfund. Derfor sætter Eurowoman hver måned fokus på feminisme og ligestilling i magasinet.
”Det er blevet en vigtig en del af vores DNA, og vi sår små frø i alle numre af Eurowoman,” siger Anne Lose.
Der vil altid være elementer og artikler, der handler om feminisme og ligestilling, og i udvalgte numre vil det være et gennemgående tema i hele magasinet. Senest var kønssociolog og forfatter Cecilie Nørgaard gæsteredaktør, hvor fokus var at leve feministisk, og tidligere har forfatter Emma Holten medvirket med fokus på feministisk økonomi.
Ligestilling og feminisme vil fortsat være på tegnebrættet hos Eurowoman-redaktionen., der gerne tager chancer og udfordrer det traditionelle modemagasinsformat. Og modtagelsen viser, at læserne gerne vil have det.
“At sætte fokus på feminisme i Eurowoman er en måde at give vores læsere mulighed for at reflektere over deres egne liv og de systemer, de er en del af hvilket kan føre til personlig vækst og samfundsmæssige forandringer,” siger Anne Lose.