Mindre plastik om vores magasiner
Story House Egmont har reduceret brugen af plastfolie på deres magasiner med 45%. Arbejdet med at reducere engangsbrug og forbedre emballager er en del af Egmonts bestræbelser på mere bæredygtige løsninger på tværs af vores virksomheder.
Indpakningen af vores magasiner er vigtig for at kunne levere de bedst mulige produkter til kunderne. Både for at beskytte produktet, og for at sikre legetøj og gaver, som ofte følger med et blad. Da emballagen kun bruges en gang, har Story House Egmont stort fokus på at finde alternativer og forbedre emballagen. Indtil videre har det betydet en markant nedgang på 45% fra 2018 til 2022 i brugen af plastfolie i magasinindpakningen.
Eva Bjerregaard-Skytte fortsætter: "Derfor er jeg meget glad for, at vi har formået at reducere plastfolie med 45%".
Udover selve emballagen har Story House Egmont også fokus på legetøjsproduktionen til børnemagasinerne, hvor målet også er at skære betydeligt ned på plastikforbruget. Fra 2021 til 2022 formåede Story House Egmont at reducere plastikproduktionen til legetøj med 16% og emballage med 33%. Samtidig er brugen af genanvendt plastik til emballage øget med 24% i samme periode.