Egmont er en ledende nordisk mediekoncern med et dobbelt formål. We bring stories to life i blandt andet TV, film, games, bøger, magasiner, og samtidig støtter vi børn og unge i svære livsvilkår i at skabe et godt liv.

Egmont blev grundlagt af Egmont Harald Petersen i 1878. Som dreng ændrede han sin livshistorie, da han mod alle odds etablerede et trykkeri og begyndte at bringe historier ud i verden. Mere end 140 år senere er det fortsat det, vi gør i Egmont: We bring stories to life. 

Vores historier har betydning for mennesker og samfund. Vi er drevet af fortællinger, der rammer i hjertet, oplyser, uddanner, inspirerer, skaber fællesskab og skubber til forandring.  

Med en stærk entreprenørånd i vores DNA er vi konstant på udkig efter nye måder at udkomme med det, vi har på hjerte. I dag er vi mere end 50 innovative virksomheder og brands på tværs af bøger, TV, magasiner, film, games, biografer, uddannelse, e-commerce og agencies.  

Vores egen historie handler om at tage ansvar og give tilbage til samfundet. Som erhvervsdrivende fond har vi i mere end 100 år brugt en del af vores overskud på at hjælpe andre. I dag bruger vi omkring 100 millioner kroner om året på at støtte børn og unge i at gennemføre en ungdomsuddannelse og skabe et godt liv. 

Fokusområder

To person der filmer i modlys
©Nordisk Film: fra filmen Meter i sekundet
50+
 

Værdier


I Egmont deler vi tre grundværdier, som udtrykker hvem vi er, hvad vi står for, og hvordan vi arbejder.

  • 1

    Rummelig

    Rummelig dækker over vores tilgang til forskelligheder og en bredde i perspektiv, tolerance, vilje til at tænke nyt og være nyskabende. Vi fortæller en verden af historier i ethvert tænkeligt medie. Denne mangfoldighed udtrykker en åbenhed over for alt nyt og fleksibilitet til at omfavne forskellige kulturer og personligheder.

  • 2

    Passion

    Vi brænder for det, vi gør. Vi elsker at skabe og fortælle historier - på den bedst mulige måde og til så mange mennesker som muligt. Vores dedikation ligger i hjertet af alt, hvad vi gør.

  • 3

    Ambition

    Vi har en kommerciel tankegang. Vi er her for at opnå resultater, både på bundlinjen og inden for medieindustrien. Vi sætter ambitiøse mål og er dedikerede til at føre dem ud i livet. Vores ambition om at vinde er større end vores frygt for at tabe.