Story House Egmont samler e-handelsforretninger inden for Home & Interior
Story House Egmont styrker sin markedsposition inden for e-handel ved per 1. oktober 2024 at samle sine Home & Interior-forretninger i én fælles koncern: Egmont LivingNordic. Charlotta Svarfvar er blevet udnævnt til koncernchef for Egmont LivingNordic, der har en samlet omsætning på mere end to mia. svenske kroner.
Story House Egmont har flere førende e-handelsvirksomheder inden for bolig, interiør, belysning og køkken: Royal Design, Rum21, Andlight og Bagaren och Kocken. Efter en lang periode med stærk vækst er markedet de senere år blevet hårdere, hvilket har krævet både tilpasning og koordinering.
”Vi har været i dialog med virksomhedernes adm. direktører om, hvordan vi kan styrke vores konkurrenceevne, tilbyde bedre produkter og tjenester til kunderne og støtte leverandørernes opbygning af brands. Med etableringen af Egmont LivingNordic tager vi et nyt strategisk skridt for effektivt at udnytte virksomhedernes fælles styrker og imødekomme fremtidens behov,” siger Cato Broberg, CEO for Story House Egmonts e-handelsforretning og bestyrelsesformand for Bagaren och Kocken og Royal Design Group.
Charlotta Svarfvar, adm. direktør for Bagaren och Kocken, bliver koncernchef for Egmont LivingNordic.
”Jeg er beæret over at have fået til opgave at stå i spidsen for Egmont LivingNordic. Jeg ser frem til at fortsætte samarbejdet med alle de fantastiske og engagerede kolleger og leverandører. Med den nye struktur bliver vi endnu stærkere, og sammen kan vi fortsætte med at udvikle alle de stærke brands og konsolidere vores position som markedsledere og kategorieksperter,” siger Charlotta Svarfvar.
Nanna Hedlund ønskede ikke at påtage sig en rolle i den nye stryktur, men snarere at bidrage til konsolideringsprocessen og sikre en fortsat stærk fremgang i transformationen af Royal Design Group forud for overgangen. Efter en vellykket relancering af Royal Design i august i år har hun derfor valgt at forlade virksomheden og sin rolle som adm. direktør i Royal Design Group.
”Det har været en spændende tid med Royal Design Group, og jeg er meget stolt af den omfattende omstrukturering af omkostningerne, vi har gennemført parallelt med det aggressive arbejde med at opbygge et ”Royal Design 2.0”, der er klar til stærk international vækst. Vi ser allerede en positiv udvikling siden relanceringen, og det føles derfor godt nu at overlevere en markant stærkere Royal Design Group til næste kapitel,” siger Nanna Hedlund, der fortsætter i en overgangsperiode i efteråret i en understøttende rolle.
”Vi har haft en god proces med Nanna og Charlotta, hvor vi sammen har fundet frem til den nye struktur. Vi er alle enige om, at det vil give endnu bedre forudsætninger for at styrke vores konkurrenceevne i dagens krævende marked og samtidig skabe et stabilt fundament for langsigtet vækst og lønsomhed. Det er også betryggende, at vi følger den samme koordineringsstrategi som for vores andre e-handelsområder, som vi f.eks. gjorde i vores Outdoor-segment for et par år siden,” tilføjer Cato Broberg.
På outdoor-området har Story House Egmont tidligere med succes etableret Outnordic-koncernen, som omfatter virksomhederne Outnorth, Fjellsport og Skitt Fiske.
Om Story House Egmont E-commerce
Story House Egmont, som er en del af den nordiske mediekoncern Egmont, driver en omfattende e-handelsforretning med ti førende virksomheder inden for forskellige strategiske nicheområder. Vores e-handelsvirksomheder tilbyder kvalitetsprodukter til den moderne forbruger og inspirerer til nye oplevelser og fællesskaber inden for alt fra friluftsliv, skønhed, køkkenudstyr og boligudstyr til sundhed og børneprodukter. Forretningen omfatter virksomhederne Jollyroom, Royal Design, Bagaren och Kocken, Andlight, Outnorth, Garnius, Fjellsport, NiceHair, Med24 og Skitt Fiske.